Search:
Wat moet een bedrijfsfilm kosten? - Insight Productions
16238
single,single-post,postid-16238,single-format-standard,edgt-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,hudson-ver-1.5, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,fade_push_text_right,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Wat moet een bedrijfsfilm kosten?

Goeie vraag en simpel antwoord
kosten-bedrijfsfilm
Dec 15 2015

Wat moet een bedrijfsfilm kosten?

Naast de termen bedrijfsfilm en bedrijfsfilm laten maken is bedrijfsfilm kosten een veel gezochte term in Google voor mensen die overwegen een bedrijfsfilm te laten maken. En ook al is hier geen eenduidig antwoord op te geven, het antwoord is simpel!

Je kunt een bedrijfsfilm laten maken voor €500,- maar ook voor €50.000,- is de ene meer waard dan de andere? Niet perse! Dus wat moet een bedrijfsfilm kosten? Een Viral Video van €500,- kan mogelijk veel meer aandacht genereren dan een bedrijfsfilm die visueel tot in de details perfect is en je veel meer geld kost. Maar wat is perfect en wat is jouw doel?

 

Doelstellingen

Allereerst is het van belang om je doelstellingen helder te formuleren waarna het pas mogelijk is om de vorm en het traject te bepalen. De eerder genoemde Viral kan dan een hele interessante optie zijn, maar denk jij die uit of huur je daar een reclamebureau voor in? De kosten voor het filmen zijn dan wellicht maar €500,- echter de idee ontwikkeling en het online aanbieden kost mogelijk het 10-voudige.

Dit klinkt wellicht alsof we hier om het antwoord heen draaien. En ja dat doen we ook! Er is dan ook een simpel antwoord op de vraag maar dat is wellicht niet het antwoord dat je direct aangeeft wat de kosten van een bedrijfsfilm zijn. Nee we vragen meer van je.

Waarde toekennen

Toets op Google maar eens in: bedrijfsfilm kosten of kosten bedrijfsfilm. Wat je wellicht opvalt is dat iedereen vertelt dat er voor elk budget wat te doen is maar dat je voor elk budget wat anders krijgt. Maar waar gaat het nou uiteindelijk om?! Het gaat er om wat jij wilt. Wil je meer online volgers van jouw bedrijf, wil je luxe uitstralen of wil je direct meer verkoop? Het is aan jou om de doelstellingen te bepalen. En stel dat een bedrijfsfilm die doelstellingen voor jou kan realiseren, wat is het je dan waard?

 

De kosten van een bedrijfsfilm

Interessant punten om over na te denken om zo de doelstellingen, de tactiek en de waarde voor jou aan een bedrijfsfilm te koppelen: denk je in unique selling points (USP’s) of vanuit unique buying reasons (UBR’s),  wil je meer soft of hard touchpoints creëren,  Aan het begin van dit artikel vertelde ik dat het antwoord simpel is. Dat is het ook. Ik heb dit artikel gebruikt om aan te tonen dat dit ook echt waar is. Het simpele antwoord is:  Wat het je waard is om jouw doelen te bereiken!

0 Comments
Share Post
No Comments

Post a Comment