Search:
E-learning films - Insight Productions - bedrijfsfilm
21812
single,single-post,postid-21812,single-format-video,edgt-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,hudson-ver-1.5, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,fade_push_text_right,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

E-Learning Films

Jun 01 2015

E-Learning Films

E-learning Films

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Het is uiteraard een cliché maar zekerwaar. In het geval van E-learning Films gaat het ook nog eens om bewegend beeld en meestal met audio. Mits goed uitgevoerd is het een combinatie die er voor zorgt dat informatieoverdracht extra goed verloopt.

Efficiënt werken en leren is voor iedereen wenselijk en om vele redenen een must. Dat bedrijven en scholen hun lesmateriaal op deze wens aan laten sluiten is dan ook een logische ontwikkeling.

Het is goed om na te denken wat de voorkeur van je doelgroep geniet. Als je doelgroep een voorkeur heeft om informatie middels E-learning Films tot zich te nemen dan is het een ‘no-brainer’. Zorg dat je aan deze wensen voldoet. Uiteraard zit er een kostenplaatje aan maar denk niet direct aan het ‘wat’ maar bij voorkeur eerst aan het ‘waarom’. Waarom zou je voor E-learning Films kiezen, wat zijn de voordelen en wat voedt het toe aan de gewenste resultaten?

Voordelen E-learning Films

1. Allereerst trek je zo mogelijk meer studenten aan. Een opleiding welke efficiënt en de meest aantrekkelijk informatieoverdracht biedt heeft een flinke voorsprong.

2. Een E-learning Film vervangt uiteraard niet de overige les- en werkvormen van een opleiding of cursus. De film is echter meer dan een toevoeging. De E-learning Film draagt op een efficientere manier bij aan het effect van een opleiding, training of cursus. Studenten starten beter voorbereid. Op de langere termijn kunnen E-learning Films het mogelijk maken dat er minder docenturen nodig zijn wat een enorme besparing is voor veel bedrijven en scholen.

3. Informatieoverdracht middels bewegend beeld en audio blijft bij het merendeel van de mensen beter en langer in het geheugen.

4. Bepaalde informatie is enkel en alleen met goede voorbeelden over te brengen. Denk eens aan sporten waar bijvoorbeeld een actie in slow motion en tot in de kleinste details gevisualiseerd en geanalyseerd kan worden. Dit is alleen mogelijk met bewegend beeld.

5. En zeker niet onbelangrijk is het onderdeel beleving. Een E-Learning Film hoeft echt niet komisch of grappig te zijn om er voor te zorgen dat iemand met belangstelling naar de video kijkt.

Sinds 2012 is Insight Productions voor diverse bedrijven, instellingen en stichtingen een audio visuele partner. Wij helpen bij het visualiseren van lesmateriaal en cases. Onze nieuwste producties realiseerden wij in samenwerking met en voor Bureau Control en BOABikers.

Bureau Control

Agressiepreventie en weten hoe je het beste om kunt gaan in mogelijk escalerende situaties. De trainingen en opleidingen van Bureau Control worden o.a. uitgevoerd met getrainde acteurs die de cursisten direct in een praktijksituatie laat ervaren wat wel en wat niet de bedoeling is. Met een E-learning programma waar films een belangrijke rol spelen ondersteund Bureau Control de trainingen.

BOABikers

De contextgerichte trainingen van BOABikers vinden plaats in de praktijk, het publieke domein. Er zijn veel procedures en vaardigheden, welke de deelnemers dienen te leren. Beelden van praktijksituaties en technieken helpen enorm in de voorbereiding op de lessen. Ook worden de E-learning Films ingezet om later nog een keer terug te kunnen kijken en zo feeling te houden met hetgeen je hebt geleerd.

Doelgroep en Unique Buying Reasons

Bij alle films die Insight Productions produceert voor bedrijven die een actie of reactie uit willen lokken bij hun doelgroep nemen wij de doelgroep als uitgangspunt. Te veel bedrijven nemen bij het maken van bedrijfsfilms hun eigen uitgangspunten en wensen als basis voor het maken van een film. Logisch dat dit de aanleiding is voor het maken van de film maar het proces van het maken van de film moet in onze ogen gedaan worden vanuit de doelgroep. Het zijn niet uw Unique Selling points die hun interesse wekt en hen voor u doet kiezen maar het gaat om een goed antwoord op hun wensen. Unique Buying Reasons zijn dus leading. Hier hebben we een ander artikel aan geweid genaamd ‘Van USP’s naar UBR’S!’

[contact-form-7 404 "Not Found"]
0 Comments
Share Post
No Comments

Post a Comment