Search:
Online Branding - Insight Productions - Bedrijfsfilm
21825
single,single-post,postid-21825,single-format-standard,edgt-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,hudson-ver-1.5, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,fade_push_text_right,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Online Branding en de regionale ondernemer

online-branding
Sep 06 2015

Online Branding en de regionale ondernemer

Online Branding en de regionale ondernemer

Regionale ondernemers: kijk eens goed hoe de internationale brands hun online branding aanpakken!

Wat zie je merken als Coca-Cola, Nike en Audi doen? Ze zorgen er voor dat we elke dag hun merk beleven! Laat dit woord maar eens goed tot je doordringen: beleven.
Beleving en emotie zijn niet over te brengen met een tekstje. Alleen met beeld is dit te communiceren.
Hoeveel geld geef je als ondernemer of marketing manager uit aan visuele communicatie zoals goede promotieafbeeldingen en video’s? En hoeveel geef je uit aan non-visuele communicatie? Hoe ligt deze verhouding?

De grote merken creëren zoveel mogelijk contactmomenten (touchpoints) middels verschillen distributiekanalen. Steeds meer aandacht uit gaat naar het online delen van content ( content sharing ) om een top-of-mind positie te creëren. Ze gaan dus erg ver in hun online branding strategieën. Veel internationale brands en enkele landelijk opererende bedrijven hebben een professionele offline én online AV-planning (Audio Visuele Planning).

De online AV-Planning is bij veel landelijke en regionale bedrijven echter ondermaats of zelfs helemaal niet aanwezig. Terwijl de doelgroep zich steeds meer online oriënteert en laat beïnvloeden. Met een gerichte online AV-Planning krijgt je doelgroep de informatie die ze zoeken op een aantrekkelijke en doeltreffende manier. Er is veel meer uit je doelgroep te halen met een AV-Planning en een online branding op maat.

Online Branding en online AV-Planning is voor iedereen.

Wil je meer aandacht van je doelgroep, wil je dat je boodschap langer blijft hangen, de ontvangst van de boodschap meetbaar is en dat Google je hoger indexeert? Dat is wat goede video’s bieden.

Grote nationale bedrijven zouden online nog veel actiever kunnen zijn met video’s. Dit geldt nog extremer voor regionale bedrijven. Door goede online video’s zullen kijkers direct meer bij een product betrokken raken.

Een evenement dat gefilmd is pakt meer aandacht dan een advertentie. Laat bijvoorbeeld jaarlijkse evenementen filmen. De video van het evenement is direct te gebruiken op alle social media kanalen, na het evenement zijn ze te gebruiken om weer een nieuw contactmoment te laten ontstaan met de mensen die aanwezig waren en het is een zeer laagdrempelige aanleiding om contact te hebben met mensen en bedrijven die er niet bij waren. Ook krijgen niet bestaande klanten en opdrachtgevers door goede video’s direct een beeld van het bedrijf en de producten.
Maar als je even creatief doorpakt stopt het daar niet. Waarom zou je het materiaal niet gebruiken voor een andere video die het volgende evenement aankondigt? Weer een waardevol visueel contactmoment erbij.
Met video’s kun je echt alle kanten op. Met dit voorbeeld zie je dat video’s actief in te zetten zijn om meer beleving bij de doelgroep te creëren.
Koppel je activiteiten, seizoensgebonden uitingen en acties aan je AV-Planning. En zoek het liefst een AV-partner die dusdanig flexibel is om ook op onverwachte momenten in te kunnen springen.

Touchpoints: Hard en Soft!

Waar de grote internationale bedrijven vol inzetten op Soft Touchpoints zoals tv-reclames kun je video’s gericht inzetten om meer Hard Touchpoints te creëren. Hard Touchpoints zijn, zoals wij de term gebruiken, contactmomenten waarbij inzichtelijk is en meetbaar met wie u contact heeft. Contactmomenten met de mogelijkheid die om te zetten in sales.
Visuele communicatie zet uw doelgroep, in tegenstelling tot non-visuele communicatie, veel sneller aan om actie te ondernemen. Het heeft meer invloed op gedrag en interesse. Het blijft natuurlijk belangrijk dat je de doelgroep raakt! De beleving en emotie zoals de grote internationale merken die vol inzetten kunnen goed als voorbeeld gebruikt worden. Ga om te beginnen eens na hoe je wilt dat jouw bedrijf en producten beleefd worden.

Kwaliteit en prijs van video’s

Als regionale speler heb je natuurlijk niet de budgetten die de multinationals hebben. Maar als video’s gericht ingezet worden om meer verkoop te genereren dan stijgt hun waarde. Ook met beperkte budgetten is veel te realiseren om de doelgroep op een goede manier te bereiken.

Hoe meer Hard Touchpoints hoe makkelijker je sales-gericht in actie kunt komen.

[contact-form-7 404 "Not Found"]
0 Comments
Share Post
No Comments

Post a Comment