Search:
Blog UBR's in plaats van USP's - Insight Productions
14386
single,single-post,postid-14386,single-format-standard,edgt-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,hudson-ver-1.5, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,fade_push_text_right,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

BLOG: van USP naar UBR

Set up a blog in just a few minutes
van-usp-naar-ubr
Jul 19 2015

BLOG: van USP naar UBR

Waarom van USP naar UBR?

UBR in plaats van USP, het komt je waarschijnlijk heel bekend voor. Je wilt wel vanuit Unique Buying Reasons ( UBR’s ) communiceren en werken maar voor je het weet heb je het weer alleen over Unique Selling Points ( USP’s).
Het is opvallend hoeveel bedrijven en marketingafdelingen nog steeds vanuit hun aanbod communiceren in plaats vanuit de vraagkant. Het is altijd sterker als je voor iemand een ‘probleem’ oplost of een wens inwilligt dan puur de voordelen van jouw product op te noemen en die als noodzakelijk bij je doelgroep te droppen.

Waarom steeds USP’s?

Hoe komt dit toch? Veel al omdat het er stiekem insluipt, omdat je doelen hebt met je bedrijf en dat is soms nou eenmaal net wat meer of anders dan de wensen van anderen vervullen. Daar is natuurlijk niks mis mee maar weet wel dat het bestaansrecht van je bedrijf wel degelijk afhankelijk is van die andere personen waar je product een wens of een noodzaak voor is.
Daar komt bij dat je een heleboel informatie die je vanuit USP’s overbrengt kunt schappen en veel scherper, korter en krachtiger kunt communiceren als je dat steeds maar weer spiegelt aan relevantie voor de doelgroep.” show_border=”no” show_quote_icon=”yes” quote_icon_font=”with_icon” quote_icon_pack=”font_elegant”]

Klant is koning?

Ook bij het maken van bedrijfsfilms is het belangrijk om hier heel strikt in te zijn. Het is makkelijk om te roepen dat je doelgericht werkt en dat de wensen en doelstellingen van de opdrachtgever leading zijn. Maar het is eigenlijk pas terecht als je tegen hen durft te zeggen dat het in de contactmomenten die je met video’s creëert helemaal niet om de opdrachtgever gaat. Het gaat om hun doelgroep. Een werkwijze vanuit UBR’s zorgt voor een andere en scherpere communicatie en zal uiteindelijk jouw doel, meer omzet, een beter imago of het creëren van meer persoonlijk contact sneller bereiken dan dat je vanuit USP’s blijft denken en werken.
Het mooie van dit verhaal is dat het een kleine aanpassing in je manier van denken vergt maar een enorme kentering in je bedrijf kan betekenen. En uiteindelijk kom je ook via de route van UBR vanzelf weer bij je USP’s die je nu mogelijk net wat scherpen weg hebt weten te zetten.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 Comments
Share Post
admin
info@insightproductions.nl
No Comments

Post a Comment