Wij Nederlanders houden van onze huisdieren. We willen alleen het beste voor ze. Heel logisch eigenlijk om dan ook naar de exacte behoefte per soort dier en per ras te kijken naar wat goed voor ze is. En dat is exact waar Medpets voor staat. Als betrouwbare online dierenapotheek voor diergeneesmiddelen, dieetvoer en voedingssupplementen biedt Medpets vanuit deze basis een webshop voor alle dierbenodigdheden.
Als nieuwe speler is het voor Medpets van belang om direct op te vallen. Deels door vanuit hun kracht als medisch expert te communiceren en deels door op een creatieve manier de juiste aandacht te krijgen. Voor de marketingstrategie van Medpets is er sinds 2018 voor televisiecampagne gekozen om ook offline het grote publiek te bereiken. Hiervoor is een TVC met tag-on campagne ontwikkeld. Een serie commercials en een serie tag-ons.
Voor Medpets is er gekozen voor een concept dat visueel direct de aandacht trekt. Een volledig wit/ klinisch beeld met daarin alleen aandacht voor het dier en hetgeen waar het dier mee kampt. Het allerliefst hadden we het zo lang mogelijk doodstil gelaten zodat er iets heel vreemds gebeurd tijdens een reclameblok en het direct je aandacht trekt. Echter, het was voor Medpets als nieuwe speler erg belangrijk dat men de naam van de webshop leerde kennen.
Door de slimme manier van het inkopen van reclametijd is Medpets bij het grote publiek onder de aandacht gebracht. De ene keer was er alleen een commercial op tv en een andere keer juist weer een TVC met tag-on in één reclameblok. Dat dit het online verkeer naar hun website enorm heeft versterkt werd verwacht, dat het ook de sales enorm heeft gestimuleerd, daar was het uiteindelijk om te doen.
Als nieuwe speler was het voor Medpets erg belangrijk om heel veel aan namedropping te doen. De kracht van herhaling binnen elke TVC was hiervoor erg belangrijk maar ook het feit dat tijdens veel reclameblokken zowel één van de commercials als één van de tag-ons te zien was, bleek een goede keuze.